tisdag 18 november 2008

250 Miljoner i Julbonus till Fattiga


Det rör sig säkert om betydligt mycket mer pengar.

För er som läste och förstog mitt förra inlägg förstår var pengarna finns.

För i Sverige finns det:
ca 850.000 garanti pensionärer
ca 450.000 socialbidragstagare
På det det här ska läggas ett stort antal människor som lever på gränsen.
(250milj baserat på +150kw/månad x 1milj fattiga ihop räknat år över 2.5 miljarder.)

När ALLA dem här fattiga människorna kommer få den elförbrukning dem har rätt till enligt lagen så innebär det minst 250 miljoner kronor.

På det ska även läggas alla dem fel dömda målen och avslag som redan har skett.Så hur mycket slut siffran kommer hamna på vet jag inte men en julbonus blir det.För i årlighetens namn är det väl lagen man ska följa och inte komma med egna svar för hur man ska göra med den?

Mimikry - Dina svar


Det sker så mycket fel överallt så ingen hinner med att hålla jämna steg ens.
Fra-Lagen
Ipred
Lissabon fördraget
Fattigas Elförbrukning
Finans Kris
1500 Miljarder i socialbidrag till rika
Mm mm


Så jag kan bara hålla med Göran Greider/ab dags att vakna!
Håller inte med Lotta Gröning att Bloggare är pöbel/ab.
Rothstein förvånad över kritiken/svd. Varför det mitt inlägg är från "kloaken".

Själv får jag väl säga.....
God Jul!

MVH

m00ns


Mer om mimikry finns här
Mimikry.nu

Mitt inlägg:Så illa det går när statistikers sammaställda data avgör hur lite el fattiga får.

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött
Alliansuppropet
Oscar.s
Arvid.F
Den Osynliga Patienten
Jan Rume´s Blogg
Mer intressant
Göran.Greider.wiki

Troligen så svettas det lite på Regeringskansliet just nu.
Creeper/min blogg om det finns något samvete kvar vill säga.
Kan bli spännande att se vilka som blir först med nyheten iaf.
bloggare,Media,Vänstern,alliansen eller min JO-anmälan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
Ps: Tillsammans kan vi tända julstjärnor hos dem fattiga.

1 kommentar:

m00ns sa...

Normal förbrukningen för en garanti pensionär som äter 2 mål mat om dagen. Tittar på tv och använder dator. Dammsuger 3h i veckan och som har både tvättmaskin och diskmaskin är:
Total kostnad: 7922 kr/år
Total förbrukning: 6602 kWh/år
På ett ungefär. Som sagt långt ifrån SCBs statistik på 1800kw/år.

Enl Energirådgivningarna
http://iis.energiradgivningen.se/misc/www/kalkyler/hushall/hushall.aspx