söndag 9 november 2008

En Överkörd Takplåtslagare är det Bästa!


...Vi kan erbjuda dem utsatta och hjälp behövande.

Men jag får väl göra så gott jag kan tills humanism
blir politiskt "riktigt" eller vad som nu fattas.

Det känns rätt ensamt på kvällsöppets disskutions tråd.
Om man inte räknar dem som har det svårt och är i behov av hjälp.
Så den som känner att dem kunde ge något stöd till dem får gärna göra en insats.

Vad ska man säga till dem?

""Den oberoende myndighet i dag ska ju vara Länsrätten. Men hur ska jag kunna framställa SOC felvridna bild? I vårat fall var det ändå helt uppenbart eftersom SOC sa en helt anan sak än utredningshemmet som vi hade tillbringat mycket lång tid på. Tex mamma och X har en mycket destruktiv relation medans utredningshemmet sa mamma och x har en bra relation....""

""socialsekreteraren sade:
Tycker att det är dags att det görs ett seriöst program om socialtjänstens arbete som är så otroligt mycket mer komplext än vad som skildras i de flesta TV-program. Jag är så less på att höra att myndighetsutövande socialarbetare är illvilliga maktmänniskor som vill omhänderta barn.""

""Familjehemsförälder sade:
Det handlar om barnens rätt - inte de biologiska föräldrarnas rätt, till ett bra liv..
Min bild är att staten borde omhändertaga barn mycket tidigare än vad som görs.
Det kan inte vara meningen att föräldrars stolthet vid oförmåga att vara föräldrar skall hindra deras barn till en god start i livet.""

""Anna sade:
Men det tog fyra månader innan dom gav mejj hjäöp men hjälpen jag fick var att dom tog mina barn i från mejj...
Har dom rätt att göra så???
Ja dom har den rätten...men om dom har rätt - det vet inte jag och kan inte uttala mig heller då jag inte känner dig eller dina problem.

Ändå tror jag att de som arbetar med frågorna till största delen gör rätt och försöker göra rätt och det vill jag att dom vågar fortsätta med vilket sådana här program och debatter riskerar att stoppa...
Familjehems...""

""sociala tog mitt barn. Anledning till ohändtagandet var att hon sedan två års ålder blev sjuk i diabetes och jag kort efter fick reumatisk sjukdom SLE. Vi, hennes familj försökte ändå får hennes blodsocker rätt men misslyckades när hennes Dr inte ville lyssna och ge råd efter våra berättelser.""

Allt ifrån:

Kvällsöppets diskutera

Mimikry - Här är jag



Jag önskar jag hade något bättre att erbjuda än mig..... :-(

Mvh

m00ns



Mer om mimikry finns här
Mimikry.nu

Intressanta länkar
Fattig.se
Ditt socialombud på nätet
Försäkringskassan har blivit en motpart till läkarna
Fick 10.000/ab
Skillnad mellan retorik och praktik i moderat politik/arvid

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött
Alliansuppropet
Oscar.s
Den Osynliga Patienten
Jan Rume´s Blogg
Mer intressant


Mer från mig:
Länk lista
Vad ska det bli av barnen av vår tid
Hell-O-Win Hur illa får Det Bli?
Kvällsöppet om att tvångsomhänderta barn
Wow Jag har rätt! =o)
Till alla er som låter dagarna gå
Nya Spännande Konsult Uppdrag Sökes
Vi kan klara det här.......

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: