måndag 10 november 2008

Politiken är inte bara en djungel den är som Djungelboken


Att Djungelboken inte bara är en kär klassiker

utan också varit inblandad i politiken under långtid.

Går att läsa här

riksdagen-Djungelboken

1997
Protokoll 1997/98:91

""Riksdagens snabbprotokoll 1997/98:91 Torsdagen den 16 april
Det var det jag avsåg när jag talade om djungelboken.
Datum: 1998-04-16""

2000
Protokoll 2000/01:14

""Riksdagens snabbprotokoll 2000/01:14 Onsdagen den 18 oktober
Den som kan sin TV- Disney kan lätt parafrasera Djungelboken: Nåja, det gick ju ganska fort.
Datum: 2000-10-18""

Jag vågar dock påstå att Baloo inte gjorde det bästa jobbet med:
"Jag ska lära dig allt jag kan"

Iallafall vad det gäller Fredrik Reinfeldt.
dock kan kockos-nöt knäckandet
förklara hans nuvarande frisyr.

Av en ren händelse så upphittades en instruktions film i arkivet
bland dem försvunna "Tsunami-bandem".
Att det möjligen kan avslöja vilken av blocken som gömt
banden vill jag låta vara osagt och bäst är nog att ni själva gör
er egen bedömning efter ha sett regeringens... opps
instruktions-filmen menar jag såklart.


Den visar iaf vilken Djungel politiken kan vara.


Djungelboken ur riksdagens perspektiv


Låt nu inte den här filmen vara en borgar ..ehh förborgad hemlighet utan dela med er till vänner och kollegor. :-)

Mvh

m00ns


Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött
Oscar.s
Arvid.F
Mer intressant

Värt att kika på:
Mimikry-Wkiki
Humanet-världsförbättrare, humanister och aktivister
Vi hoppas kunna behålla huset/ab
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , <

1 kommentar:

Anonym sa...

Nejdå, han är ingen Borgar-Baloo. Förövrigt en mycket underhållande filmsnutt du hade där...

Ses vi på lördag? Vi spelar på Tanto...och du är välkommen.

/Mia Mästerbo