söndag 30 november 2008

Ska Humanism bli ett parti?



Själv trodde jag att det jag tyckte var den gängse uppfattningen.

Men hittills har jag bara blivit förvånad och undrande över hur folk tänker.
När ensamma mammor och garanti pensionärer blir rannsakade hos försäkringskassan. Och helt plötsligt är tjuvar och bedragare är det ingen som reagerar. Eller jo..
Endel tycker det är bra. Ver det någon som tänkte att om dom som redan har det svårt och antingen pga att försäkringskassans krångliga regler eller
för att för huvudtaget klara sig gjort fel och fått en tusen lapp förmycket.
Dom som tänkte att man nog ska titta över nivåerna tänkte rätt.
För vilken ensamma mamma eller pensionär skulle vilja vara tjuv?

När jag hörde om den (FUT) utredningen om att granska alla försörjningsstöds behövande.Att det måste vara den mest värdelösa utredningen någonsin att ens tänka på.För det måste väl alla förstå den som inte förstår kan prova att lugga en flintskallig.

Att jag fått för mig att humanism inte hade någon politisk färg har visat sig stämma.Fast inte som jag trodde att man oavsett politisk uppfattning hjälper den som har det svårt.Att det är precis tvärtom att ingen bryr sig oavsett färg kom som en chock.När inte ens "kyrkans män och kvinnor" tar saker och ting på allvar vet jag inte hur man gör.Kan det det vara så att humanismen är död och jag glömde dö samtidigt?


Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt



Att dom som satt vid fika bordet och tyckte det var bra att dom där "bidragstagarna" sattes åt och att bidragen sänktes. Nu när det sparkas folk överallt och fler kommer att sparkas.Alla dom kommer vara precis de människor dom skrattade åt och tyckte det var bra at dom sattes åt.Jag kan inte säga att det är att skjuta sig i foten det är att skjuta sig i huvudet.
Ps. Kd har hälsat på men inget svar än.(inlägget innan)

Är du så jävla bra själv då?
Nej är jag nog inte. Det har varit ett chock artat uppvaknande hittills.
Men om jag börjar kaqnske någon vill fortsätta. För det kan vara dags att sluta skämmas över sina dåliga val i livet och börja handla istället.

En läsvärd artikel från Svd.se
Lillian Mogaus barn fick en framtid
–Jag ville att mitt barn skulle få en framtid. Själv hade jag ingen.
Lilian Mogau begraver huvudet i händerna och gråter när hon berättar om
varför hon valde att adoptera bort sin son.
–Jag var hemlös, åt ur soptunnor, säger hon.

Att det är precis lika illa i Sverige
Där vi tom förgiftar maten i soptunnorna får en att rysa.
(Fria marknads krafterna visar ansvar)

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S
Mer intressant


Att ta tag i:
KD Humanister ända till Plånboken?, Ström för Dum,
Mörker väntar sjuka, Nyliberalism är en muterad gen, Reinfeldt och dom Klassiska Orden, Så illa det går när statistikers sammaställda data, Fria marknads krafterna visar ansvar?, Varför inte skjuta av dom istället?, Jag har träffat Jussi han som ska stå Staty?, Vi kan klara det här, Till alla er som låter dagarna gå, I bland får jag för mig att mitt Tänk saknas i Deb, Kvällsöppet om att tvångsomhänderta barn, Äldre av vår tid - Vår tids äldre,Vad ska det bli av barnen av vår tid, Fattig,Pensionär eller Sjuk HelPension på Hotell,Alliansens Gör Sverigedemokrater Av Sossar, Dom borde få tvätta Tågen!, Dråp-likt Förstörningsstöd?, Dum Dummare Du?, Ett nytt miljard stort socialbidrag, Dem sjuka barnen, Sverige är sjukt, Det sovande folket, Försäkringskassan - The Movies, No Cash No Hope,

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Mia sa...

De e en ruskigt bra låt det där hörrö.
Tackar för senast förresten.
Hojt!