lördag 8 november 2008

Wow Jag har rätt! =o)


Bäst att passa på att sola sig i glansen.

När nån tycker att man har rätt.

Mitt inlägg
Som jag ser det vill alla ha en övergripande oberoende myndighet som kan göra socialtjänsten jämlik över landet och där enskilda kan få sina ärenden prövade. Samt att handläggares hantering av ärenden där skulle genom gå en "revision" så beslut som tagits fick en rätts säker bedömning. Att socialsekreterare inte vill att deras handläggning ska prövas och kontrolleras är högst märkligt.
När det i min stadsdel finns 60 rapporterade felbehandlingar av äldre varav 4 allvarliga men inte ett enda rapporterat fel av socialtjänstens hanterade av människor förstår man att något är fel. För även om dem är perfekta i sin handläggning så borde den statistiska fel marginalen ändå göra att fel finns.
Att folk som får avslag har som enda alternativ att antingen ta livet av sig eller bli brottslingar för att överleva skulle rimligen tala för att det behövs en rätts säkrare hantering.
Varje självmord kostar ca 19 miljoner och rätt mycket hjälp kan man ge folk istället innan man kommer upp i dem kostnaderna.

Varje felaktig handläggning är en fruktansvärd upplevelse för den enskilde men istället för att ta upp enskilda fall är det väl själva "grundbulten" som måste förändras?
m00ns


Ett svar:

m00ns! Du har så rätt!
(anonym)
Svara på inlägg 8 november 2008 kl 20:54


Klart jag blir glad =o)

Kenta - Just idag



Inlägget är från
Kvällsöppet

Mvh

m00ns

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött
Alliansuppropet
Oscar.s
Den Osynliga Patienten
Mer intressant
Skillnad mellan retorik och praktik i moderat politik


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Okej ingen världshändelse kanske men man blir glad.

Inga kommentarer: