onsdag 31 december 2008

Ha ett underbart liv!


Som ni säkert förstår så är jag rätt besviken just nu.

Skickade givetvis mail till dom berörda tidningarna en svarade iaf.

Dn.se skickade ett svarsbrev där dom sa att länkningarna tagits bort pga “rellevanskriteriet” och att mina länknigar bara var för att driva folk till bloggen och bara vagt anknyter till artiklarna. Vad som skulle vara sant i det kan ni själva bedöma. Titta själv vilka länkningar som fått vara kvar och hittade en med 10st länkningar och några få rader blaj text. Extremisters länkningar utan innehåll går visst också bra. Att i skenet av det påstå att mina inlägg inte har med ämnena att göra får väl andra bedöma.
Att redan kontrollerade länkningar tagits bort i efterhand kan tyckas märkligt och någon förklaring till det fick jag inte. Försöka driva det här vidare kommer bara få mig att framstå som galen eller idiot om jag inte redan blivit klassad som det. Hur jag ska göra i fram över har jag ingen aning om. Jag började blogga för att jag hade ett mål att försöka göra det bättre för dom som har det allra sämst och även berätta om det statistiska felet SCB gjort och att det lagstridigt används som norm. Men efter det här känns det som det är en stadshemlighet som inte får uppmärksammas och tills dess det finns någon som klarar av att tänka själv och vågar ta ställning så får det väl förbli en hemlighet... (från: alliansupproret)


Mike Ness If You Leave Before Me




Ur mail svaret.

"Skälet till att några inlägg tagits bort är att de fallit för relevanskriteriet. Vi vill att bloggare tillför något till ämnet för att vi ska länka till dem. Om bloggare enbart pingar för att driva trafik till sina bloggar eller mycket vagt anknyter till våra artiklar så tycker vi inte att de tillför särskilt mycket.
Men välkommen att diskutera, ifrågasätta och debattera våra artiklar ordentligt så kommer dina blogginlägg att finnas kvar i vår blogglistning."
Redaktionschef DN.se

Med det här får jag väl tacka alla för det gångna året och önska alla ett Gott nytt år.Finns jag inte kvar här så är jag väl i sann demokratisk anda ute och fyller fickorna med dom sämst ställdas pengar. Mitt nyårs löfte får väl bli som det skrivs i svd att hålla mig vid liv nåt jag lyckats med många gånger hittills.


Till alla dem som tycks irritera sig
på mitt alias kan säga att jag valde ett alias för att jag ville vara sans och vett och göra en insats för dom som verkligen behöver. Det gjorde jag inte för att JAG skulle bli känd utan för dom som är utanför.

Speciellt tack
Till alla dom som visat civil kurage ni vet vilka ni är och vad ni gjort!

Gott Nytt År!
m00ns

Från mig:
"Hälften så mycket på dubbelt så lång tid."
"Det här gäller din Mamma "

Gott Nytt År Till:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,
PS. Får väl speciellt önska killen på twingly som svarade i tfn när jag skulle ta reda på vad som pågick för dom adminar inte länkningarna vet jag nu =o)

4 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Gott nytt!

m00n,m00ns,MooN,m0oN,är,vi sa...

Tack!
Gott nytt
Dags och ladda batterierna till nästa år.

Anonym sa...

Brumma tappert lilla prutt. Viktiga vardagsljud som får oss att må bättre ska inte underskattas.

Anonym sa...

Misstaget
Ang elförbrukningen hade lätt kunnat undvikits pm någon tagit kontakt med SCB och konsumentverket. Sen hade det nog varit lägligt att gå via socialstyrelsen innan man tar sådana idiot beslut utan att tänka.