onsdag 3 december 2008

Ha. Jag är Död redan.


Jag kan inte hitta någon bättre förklaring.

Men jag undrar när jag dog.
Kanske redan -91 när jag blev överkörd av en fylltomte som smet.
Ja iofs vet inte om denne var full för bilen den smet.

Annars dog jag kanske -03 när jag blev inkörd i ett träd i min egen bil.
Det är den på lilla bilden till vänster. Svårt att se att det varit en bil.
Självklart gjorde båda olyckorna ont och skapade nya problem.
Att numer vara styrd av sin egen smärta än vilja är nåt jag lär av varje dag.
Men nog om det för vem skulle bry sig om det iaf.

Det att jag tror jag är död redan
beror på att den guda-gåva jag fått.
Men den har j-vla klarsyntheten är mer en förbannelse.
För när man lyckats förklara något som verkligen är fel så är det ingen
som verkar bry sig. Kd kom med ett kalle anka svar. Hitta någon annan som
kan verka villig att lösa det här enkla problemet har hittills varit omöjligt.
Så jag är nog död redan.

Good Charlotte - The Day That I Die


Fast det är otroligt svårt att acceptera att man är den enda
som förstår att det är samma personer som socialtjänsten kidnappar och
låser in på HVB/familjehem hem som också är dem som käkar förgiftad mat ur containrar.Dom som berövats sitt sociala skyddsnät och pga det nu är hemlösa och saknar stöd.

Att Södertälje borna inte heller kan koppla ihop saker och ting stog klart efter diskussionen med Jussi. Att dom hellre "sparkar" problemet framför sig än löser det.Var så det slutade. Att det kommer kosta pengar fram till dess fatta han inte.

Att göra det svårare för dom som har det sämst kommer aldrig lösa några problem. Ta bort eller sänka någons ersättning gör inte att dom slutar äta eller leva. Att det är din bilbandspelare dom köper mat för skulle du nog förstå om du var bara lite klarsynt.

Att inte media industrin vill ha förlarat vad dom håller på med visar väl den diskutionen dom avslutade två gånger hos jinge och den kommer väl aldrig någonsin avslutas.

Så med denna förbannelse lär jag väl få vänta på ett sakligt svar från kalle-anka demokraterna eller om det var kristdemokrater vilket som så är dom ju det "shyssta partiet". Men dom visar sig nog så snart dom nyktrat till efter Utdelningsfesten.Eller så har Kd fullt upp med att öka
Världs svälten som det står i Svd så dom inte har tid för dom fattiga i Sverige.


Efter att ha läst Svd.se/Andligheten viktig för våra värderingar.
Så kan Humanisten inom mig förklaras med att jag är en ande kanske.
Men texten i reportaget gör mig lite förvirrad.
Vi kommer aldrig att uppnå fred på jorden innan kärleken är död”,
Ja men då så se till och fixa fred nu då.

Men så länge ingen annan säger att jag är död får man väl kämpa på. Jag mot byket ba.

""Well, there's things that never will be right I know,
And things need changin' everywhere you go,
But 'til we start to make a move to make a few things right,
You'll never see me wear a suit of white.""
Johnny Cash/Man in Black

m00ns
Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S
Mer intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tjarå på en stund.

Hör av mig om det händer nåt....
Ps. Wanjas rumpa blir man glad av vilken av dom vet jag inte.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Prolly some cheap charlie
Lier got this blogg link removed from
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=858905
The truth is not for evryone.

m00n,m00ns,MooN,m0oN,är,vi sa...

Fria ordet är inte fritt på Dn.se.
Jobbar kanske en kalle-Anka Demokrat där.

m00n,m00ns,MooN,m0oN,är,vi sa...

Jag är censurerad på bloggportalen med
http://www.bloggsok.se/BlogPortal/view/SearchEntry?searchText=m00ns
sista som syns är:
PUBLICERAT: 2008-11-25, kl: 15:27

m00n,m00ns,MooN,m0oN,är,vi sa...

Sammanfaller konstigt nog med dom besöken av regeringskansliet. men det är nog bara ett sammanträffande.

Anonym sa...

http://www.gnuheter.org/creeper/site/m00nster.blogspot.com

Klas sa...

Hmm, snubblade in på din blogg via DN.
Efter att ha läst lite av inläggen så verkar det som om du varit med om en elelr flera olyckor, och pga daetta nu tvingas leva på socialbidrag ?!

Hur kommer det sig ?

Det låter som att det är precis så illa som jag trott. Försäkringskassan vs kommun vs allt annat. Skyfflas folk bara omkring hela tiden !?

Är man sjuk skall man ju ha sjukkassa rehabilitering, och om det går hjälp att få ett hel- eller deltidsjobb !?!
Och självklart hjälp under tiden, både ekonomisk och vårdmässig !

Hur kommer det sig att du har socialbidrag i så fall - om man får fråga ?

I min (skyddade) värld så är socialbidrag ett sista skyddsnät som inte är meningen att vara permanent utan finns som en sista utväg om man tex har varit arbetsläs länge, varit sjuk och inte kunnat komma tillbaka osv...
Tyvärr tror jag att det för många är en fälla också (har bekanta som är socialsekreterare som vittanr om att det ofta är samma personer månad ut och månad in som kommer dit) - får man inte någon hjälp alls att komma tillbaka ens ! Utan bara mssa begränsningar hit och dit - det är ju förjäkligt i så fall. Det handlar inte om pengar - det handlar om en tydlig strategi och hjälp till folk då ju!

/K

m00n,m00ns,MooN,m0oN,är,vi sa...

Efter 17år av åkande på vård karusellen så hinner man förlora alla försäkringar och sjukersättningar. Så jäkligt så man nästan tror det är planerat.