lördag 6 december 2008

Jag vill inte vara med

Jag önskar avsäga mig eventuella nomineringar.
Inte för att jag är så säker på att någon skulle vilja nominera mig till
Nominera Årets Politiska Blogg 2008!
Då jag är ganska säker på att det inte finns många som vet vem jag är ens.

Men för mig är politik att göra det bästa för så många som möjligt.
En tävling som kan ha följden att alla försöker överglänsa varandra
istället för att hjälpa varann.
En sån tävling där egoism är krititeriet
för att vinna kan inte jag ställa upp på.

Asta Kask - Vill Inte Va Med


Ditt liv är en lögn en illusion
och du bygger ditt slott på lera
Du förlitar dig blind på en utstakad väg,
när de finns så många flera
Det du håller för sant är någon annans lögn
och ni kommer att kollidera
Så vakna din jävel du måste se
och till och med acceptera

Att en dag går solen ner
För att aldrig komma mer
Då blir det jävligt mörkt och kallt
Men de blir likadant överallt

Ja en dag går solen ner
För att aldrig komma mer
Då ska jag stå där stolt och le
För att jag aldrig blev en av er


Men jag håller på alla andra!
Må bästa man eller kvinna vinna!
Ska försöka leta upp dom bästa bloggarna att rösta på själv.

Mer om Årets politiska blogg
Jonas Morian PromeMorian/Och de nominerade är...
Mymlanthereal/Nominera bloggar
Blogge Bloggelito - regeringsblogg
Arvidfalk.se/Rösta fram årets bästa politiska blogg
Erik Laakso På Uppstuds/Börja nominera idag - årets politiska blogg 2008

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S
Mer intressant


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: