tisdag 23 december 2008

Livsfaran ger bestående problem


Efter ha läst:

Livsfara kan ge bestående men.dn.se
""Den som upplevt livsfara men klarat sig bra riskerar att utveckla bestående psykiska problem. Det visar ny forskning efter tsunamikatastrofen.""

Att det var något som behövdes forskas fram var lite överaskande. Men dom kanske menar att dom som "trott" sig upplevt livsfara får bestående men? Själv blev jag utsatt för livsfara på riktigt. När jag och min dåvarande sambo blev överkörda av en smitare -91. Men jag vet inte om man ska säga att det att man blev överkörd och lämnad att dö är det man lider mest av. Den verkliga faran är nog det som sker efter och hur man blir behandlad. När man blir överkörd tar man en tur till himlen för att komma åter till något som närmast måsta vara helvetet.

Meteors - Hell Ain't Hot Enough For Me


Efter ha åkt runt på vård karusellen i 17år där man blir av med all socialtrygghet och dem försäkringar som skulle gett en trygghet och säkerställt försörjningen för min dotter. Men så länge man bara åker runt istället för att bli bedömd så finns ingen trygghet alls. Du måste göra allt dom vill att du ska göra valet är: Säg upp dig eller vi drar in din sjukpenning tex. Så har det hållt på i 17år och det är inte slut än.

Dom som läst mina inlägg angående den felaktiga statistiken och besluten som strider mot svensk lag och lyckats pussla ihop det med inlägget den 15-09-08 vet vad det handlar om. Efter ha varit utan el nu i över tre månader och fortfarande är. Så kan jag säga att det är inte olyckorna som ger skador i psyket och hur som har man överlevt två ordentliga trafik olyckor skulle det vara löjligt att bara ge upp nu.
(Blev inkörd i ett träd i min egen bil -03 se bild)

Mvh
m00ns

Någon dag efter ja skrivit det här så kom Aftonbladet ut med en artikel i ämnet.
Finns att läsa här "Tolvslag för livet"

Mer i ämnet:
Livsfara vid tsunamin gav långvariga/dagens.medicin
Upplevd livsfara påverkar hälsan/dn.se


Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ----------------------------------------------------------------
Uppdaterat:
"Det står ju inget om det du säger i början i länken från DN! FIXA!"

FIXAT: Klart fall av fel länkning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det står ju inget om det du säger i början i länken från DN! FIXA!

Anonym sa...

Och på vilket sätt blev du bemött efter olyckan? Tyckte folk synd om dig? Varför blev det ett helvete efteråt? Var lite mer tydlig är du snäll!!!

m00n,m00ns,MooN,m0oN,är,vi sa...

Mer tydlig än så är det väl svårt att vara?

Det är inte olyckorna/katastroferna som bryter ner en... det är processen efter.

Ynka mig är inte min påse direkt.
Men när man inte kan planera för morgon dagen för det man lever på dras in och ändras på och så länge du inte får en bedömning kan du inte få nåt från någon försäkring. Efter 17år finns ingen försäkring som fortfarande gäller.

m00n,m00ns,MooN,m0oN,är,vi sa...

El skitet finns med i massa inlägg i bloggen redan.. hjälper ju inte och tjata ihjäl folk.