lördag 20 december 2008

Presstöd och försvarsmakten anmält


Läste artiklarna i svd.se
om att försvarsmaktens informationsavdelning ägnar sig av sabotage och avancerade former av desinformation. Sen skriver reportern att försvarets trovärdighet återställas och grundlagarna respekteras. Om sådant sker är det allvarligt. Så en JO anmälning som kan göra en utredning är bra för om reportrar motarbetas av svensk militär så är det ett hot mot våra rättigheter.

Om det jag tänkte ta upp strider mot grundlagarna vet jag inte men det är allvarligt iaf i mina ögon. För trots att mina inlägg varken innehåller porr eller påhopp på några folk grupper. Så tas länkningarna bort ifrån svd.se av Svenska dagbladets länknings administratör för twingly länkar. Nu senast i inlägget före det här. "Fortsätter väl på våran skendemokrati". Vad för något som står i det inlägget som inte SVDs läsare ska få veta kan man undra. För det innehåller varken extrema hot eller sexuella perversioner. Har SVD infört censur efter twingly admins egna godtycke? Eller är "korbergxxxxxx" en reporter som fått ensam rätt på nyheter, och bara har rent egoistiska motiv.

DLK - Egon


Redan efter tredje gången mina länkningar tagits bort av svds admin blev jag så irriterad så jag ringde upp tidningen och frågade vad dom pysslade med på deras it-avdelning. Något svar fick jag inte för dom har lejt ut administratör arbetet till ett utomstående företag. Men jag lämnade min mail adress och väntar fortfarande på svar

I SVD.se går att läsa idag att försvarsmaktens informationsavdelning fått svara på reportaget. Där dom säger att medierna har inte tolknings företräde i allt. Kanske något för den twingly admin åt svd att börja tänka på också?

Läste i DN.se att dom nekats presstöd och iom det har nu svd en konkurrens fördel för trots att ordet inte är fritt i den tidningen så får svd presstöd. Att vi som betalar för det censureras tycker jag är allvarligt och kanske är det dags att slopa det helt.

Från svd.se

"Det är bra och nödvändigt för att återställa Försvarsmaktens trovärdighet och förtroendet för att den respekterar såväl våra grundlagar som grundläggande demokratiska och etiska spelregler."

Tål att tänka på.

Borttagen länkning ur förra inlägget
"åt fel håll"
Intressant och se vilka bloggar som fick vara kvar
där min togs bort.

Mvh
m00ns

Mer om presstöd
Medie-världen.se
Dagens-media.se
KVP.se

Bloggar om presstöd

Knuff.se/presstöd
knuff.se/trovärdighet
bloggar.se/trovärdighet
bloggar.se/presstöd
Twingly.com/presstöd
Twingly.com/trovärdighet
Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

m00n,m00ns,MooN,m0oN,är,vi sa...

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Declaration_of_Human_Rights.jpg&imgrefurl=http://m00nster.blogspot.com/&usg=__g4Prx10bh8Z1FvoWx0femRkmim0=&h=760&w=566&sz=179&hl=sv&start=1&tbnid=avtEf46zSabokM:&tbnh

Coolt :-)

Anonym sa...

Maybe he´s the one?
http://se.youtube.com/watch?v=hgwvuLg7jOU