onsdag 21 januari 2009

Blogg hatare är bara rädda och fega kryp!


Det finns många sorters kreaktivitets förstörare.

Vanligast är dom Korrekta knäppskallarna. som inte har ett skit att säga eller tycka men gärna tar tillfället i akt och fäller en nedlåtande kommentar. Att det är en knäppskalle bevisar deras kommentarer. Hur dessa människor ska klara sig i livet som har som enda kreaktiva ådra att förstöra för andra vet dom nog inte ens själva. Dock kan man vara säker på att man skrivit något som gjort dem avundsjuka och rädda.

Själv har jag min grupp beundrare som gärna bevisar att jag skrivit något riktigt bra.Då deras rädsla och avundsjuka inför andras kreaktivitet gör allt för att förstöra. Klart man blir förbannad när någon förstör utan rimlig andledning än att försöka trakassera en. När dom även är inne och ändrar och tar bort saker i äldre inlägg utan någon annan andledning än att försöka göra någon "osynlig". Sånt stör mig men ska försöka se det som en hedersbetygelse för min kreaktivitet istället. Att bli hedrad för sin förmåga att beröra någon med sin kreaktivitet ska man vara stolt över. Sen vad deras handlande tar för uttryck säger mer om den människan än om mig.




Jag kan hålla med om att GÖMDABRÅKET fick oanade proportioner och nog blåstes upp i överkant. Det som drabbades värst i det bråket var det allmänna rättsmedvetandet som fick sig en ordentlig törn. Att rättsmedvetandet dalar är väl vad som hände Dennis Maglic bloggaren som anfölls på gatan. För det är illa när inte längre ordet är fritt och man inte längre får göra sig hörd pga rädsla för trakasserier. Så länga man inte själv bryter mot några lagar eller trakasserar någon ska man ha rätt att få göra sin röst hörd.


Även Vedran Calvin Bozics berättar i dalademokraten. Att han hotas på sin blogg och får anonyma hot. Det är nog fler än han som får såna och slutar blogga pga svaga fega människors rädsla för andras kreaktivitet. Att såna här människor vars enda drift är att förstöra andras människors kreaktivitet tillåts fortsätta och att vi inte gemensamt tar avstånd från deras beteende är märkligt. Alla kan väl inte vara rädda för så fega människor? För deras Hat är bara ett uttryck för deras egna rädsla.

Vedran Calvin Bozics
"De diskuterar mig på andra forum där det kan stå sådant som "Han borde ha ett skott i pannan" och "Ska vi slå ihjäl honom?", berättar Vedran ""

Själv är jag inte rädd vet nog inte hur man gör. Efter ha blivit överkörd av en fyllknopp och inkörd i ett träd så är inte rädsla något man är rädd för. Kan nog vara allt för orädd istället. Dock känner jag ett väldigt medlidande för alla svaga människor kanske just för att dom är rädda.


Här kan man tydligt se Resultatet av det utarmade allmäna
rättsmedvetandet ingen bryr sig om vad som är sant eller osant längre.

Våld mörkas och bagatelliseras.svd
En ny praxis har vuxit fram. Efter de mest brutala brotten förklarar polisen och socialtjänsten att de gjort vad som kunde göras och att de därför inte kan klandras.
Ryske advokaten hotades till livet.ab
Människorättsadvokaten Stanislav Markelov hotades till livet för sitt arbete.
Attentaten skrämmer unga judar.syd.sv
Natali är den i sin familj som är mest aktiv inom församlingen. Hon har den senaste tiden fått ta emot anonyma hot på olika internetforum, som MSN, Bilddagboken och Facebook.
Provokation bakom hakkors vid judiska församlingen.syd.sv
Det är inte bara idiotiskt utan kränkande att sätta upp något sådant, säger en ansvarig person inom säkerhetsavdelningen som på grund av hotbilden inte vill framträda med sitt namn.

jag kan bara hålla med:
CURT NORSTEDT
"Mot den bakgrunden är mediernas insats nyckeln till förändringar."

Fler bloggar om hatet.
Motvallsbloggen » Liza Marklund, Gömda, sanningen och hatet på nätet
daddys - De får hata mig, men de ska inte lyckas få mig att hata
OmniRasa Blogg: Dröm som fallit öde
ssk bloggen-Hatets logik
Min andra blogg
Out Off Line

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,
PS. Vad du än gör mot mig är jag ändå bättre än du.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Blue green world

Drakar som flyger över horisonten
USA= förintas (20% tar 50% av jordens resurser)
Sverige-Finland ska bli en supermakt (den sista)
Resten kan utplånas
http://www.bluegreenworder.blogspot.com/

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Kolla! ett kryp. Måste vara extra avundsjuk och feg som måste vara anonym jämt!

Anonym har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Lås in ungdjävlarna och kasta nyckeln!":

det är ju stört omöjligt att läsa någonting i denna bloggen. Varför lägga ner tid på något man inte behärskar? Du särskriver något helt otroligt och din menings uppbyggnad är ren misär. Man har inte komma framför ordet "och" och "finans dubbla" är ett ord. Lägg ner...


Vilken beundrare inte utan att man blir stolt!

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

IP Address 144.x.x.x [Label IP Address]
Country Sweden
Region Hallands Lan
City Varberg
ISP Vattenfall
Returning Visits
Visit Length 3 mins 17 secs

22nd January 2009 13:48:11 Page View www.blogger.com/comment-iframe.g?blogID=4522535627115076479&postID=8529845180308829283
Hellre upplyst än nedsläckt: Lås in ungdjävlarna och kasta nyckeln!#comment-form
22nd January 2009 13:48:32 Page View www.blogger.com/comment-iframe.g?blogID=4522535627115076479&postID=8529845180308829283
Hellre upplyst än nedsläckt: Lås in ungdjävlarna och kasta nyckeln!#comment-form
22nd January 2009 13:48:33 Exit Link http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4236337.ab

Undrar vilket företag den kommenteraren jobbar på?

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Från: Anonym (noreply-comment@blogger.com)
Det här meddelandet kan vara skadligt. Mer information
Skickat: den 22 januari 2009 13:49:14

Anonym har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Lås in ungdjävlarna och kasta nyckeln!":

det är ju stört omöjligt att läsa någonting i denna bloggen. Varför lägga ner tid på något man inte behärskar? Du särskriver något helt otroligt och din menings uppbyggnad är ren misär. Man har inte komma framför ordet "och" och "finans dubbla" är ett ord. Lägg ner...

http://interaktivsakerhet.se/Default.aspx?tag=interaktivsakerhet

Hemlige sa...

Du stavar väldigt illa, har du funderat på att gå om grundskolan?

Mikael Sjödin sa...

Hej, jag ser att du lagt till min blogg som referens till "blogghatet". Men har du verkligen lagt till rätt inlägg? Min lilla dikt som jag skrev 1976 när jag var 13 år, handlar knappast om ditt ämne! Men kul ändå!
Hälsningar, Mikael Sjödin
http://omnirasa.blogspot.com

Mikael Sjödin sa...

Hej, jag ser att du lagt till min blogg som referens till "blogghatet". Men har du verkligen lagt till rätt inlägg? Min lilla dikt som jag skrev 1976 när jag var 13 år, handlar knappast om ditt ämne! Men kul ändå!
Hälsningar, Mikael Sjödin
http://omnirasa.blogspot.com

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Troligen innehöll din text sökordet "hat/et" på Knuff.se eller liknande. Det gjorde att du blev länkad. Om fler kom på den ideen så skulle fler bloggar synas.

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Jag länkar både bloggar som håller med mig och tvärtom inte gör det. Oftast läser bägge och jag har därmed påverkat och fler har läst vad jag skrivit.

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

....Inte så mycket bevänt med att övertyga dom som redan håller med en. knuff widgeten och twinglys länkar hit från dom som inte tycker som jag.