torsdag 19 februari 2009

Blask Blogg om Bloggeriet

Blaskan SVDs utvecklingsblogg har bloggat i ämnet:
"Vi som bygger internet" Klart intressant och se vad som händer på Blaskornas baksida. Tyvärr kom jag av mig lite dels på grund av "Jag har äntligen en framtid” som fick mig att helt komma av mig. Jag kan inte ta till mig hur känslolösa de människorna som hade sett allt och inte gjort något....
Sen fastnade jag i skivindustrins undergång som blev inlägget; "När är det dags att avslöja hemligheten?".

Fast det jag hade tänkt att skriva om var Twingly och Bloggy.
Som blivit intervjuade av Ola Henriksson och Pelle Sten på Svds utvecklings blogg. Med små film snuttar framställda med minimalt med teknik har dom lyckats överaskande bra, Och jag kan gissa mig till att deras nydanande sätt kan vara nåt för framtiden. Att DN.se äntligen passade på att uppdatera sin webb när jag redan hade en plan förvärrade allt. För nu blev det intressant och veta vad som händer på "baksidan av dn blaskan" med. Att det genast blev massor att läsa ikapp underlättade inte direkt. Men ber att få återkomma om det.Först ut var Twingly.

Vi bygger internet: Martin Källström, Twingly.com


Sen hade de hittat bloggys grundare och gjort en liknande intervju med honom. Läser man vad som står och kikar på filmerna så allt luktar det lite framtid? Jämför man vikt mässigt kan man kanske gissa vem det går bra för...Läs gärna allt på SVDs utvecklings blogg.

Vi bygger internet: Jonas Lejon, Bloggy.se


Blogga i blaskan om bloggeriet
måste man kalla innovativt eller? =o)

Även DN.se har en blogg där man kan följa och möjligen påverka utvecklingen. Det är inte utan att tankarna dras til de två drakarnas kamp. DN.se och SVD.se har delat utrymme på marieberg och resturangen i DN huset heter just "två drakar". Tror man kan ana vilka som fått krita på käket där. Att framtiden finns bland jolt cola drickarna nu istället för som förr de tidermansgul piptobaks rökarna börjar man förstå. Den framtids tro Sigue Sigue Sputnik bjuder på kan vara en passande låt.

Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11


Även Varit iväg och terroriserat Mikael Zackrisson
på Veckans Affärer trots att han verkar blyg och inte svarar på sina inlägg så finns det endel intressant att läsa som tex:"Gratisjobbarna kan ta jobbet från oss". Så hoppa runt bland deras bloggar kan jag rekomendera. För det roliga är inte det man ser utan det man kan gissa.och hoppas hinna med lite till att kommentera om när jag hunnit med att läsa ikapp. För det finns många utvecklings bloggar att läsa. Nu undrar man bara när det är Knuff.se tur att intervjuas.

Aktuellt & Coolt

Knuff.DN.välkommen
Bästa låten någonsin: SvD listar
Död media debatt på.AB?

Aktuellt från mig
Här kommer ett riktigt Presstöd!
Presstöd och försvarsmakten anmält
RTS-Krav
Out Off Line

Min Våta Web-tidnings framtid

Sätt mus pekaren i mitten och dra bilderna i sidled eller klicka på en bild.

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke Jens.O Badlands Hyena
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
I´m a twitter....

3 kommentarer:

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Med muspekaren i fönstret på cooliris kan du även snurra på mushjulet så åker bilderna närmare el längre bort. Ska funka med film också. Finns som plug in till wordpress.

Sussi sa...

det låter som om du har en del revolutionära planer på gång (om man läser lite mellan raderna?) vad har du pågång? Vore kul att hänga på.

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Kunde jag skulle jag fylla dom med jolt cola och dra med blaskan...
Eller tyvärr tränar jag bara för mitt nästa liv som visionär..
Men tog upp cooliris redan i inlägget ovan.
"Här kommer ett riktigt Presstöd!""
För visst skulle de va coolt?
Nåt som kan bli riktigt hott är nog Dashnotes
Så man får klä upp sig och flörta in sig där.