måndag 2 februari 2009

Det här Samman-Brottet måste få bli det sista!

Efter ha läst artikeln
Det första brottet måste också bli det sista.svd
replik till jerzy Sarnecki och björn fries | Våld mot ungdomar
Men trots världens alla insatser kommer en del unga att begå brott. Då måste det första brottet också bli det sista. Sarnecki och Fries anser att dagens insatser mot unga bygger på politisk populism och inte på kunskap. De har rätt i att polisens utvärdering måste bli bättre, men det är inte det största problemet när det gäller ungdomsbrottslighet.

Vad ska man säga om dessa herrar? som med sitt debatt inlägg återigen klargör att dom vill skicka barn till Brotts-högskolan. Ja eller till fängelse men det är precis samma sak. Deras oförmåga som rättspolitisk talesperson och socialpolitisk talesperson är uppenbar då dom går på trots att dom helt saknar kunskap. Och sen skyller dom på vuxenvärlden. (Vad det nu är för flum)


Imperiet - Innan himlen faller ner


Klart är att dom missat Debbie´s berättelse.
""
Det finns 5000 omhändertagna barn i Sverige
"""Dom hämtade mig i skolan, lämnade över mig till polisen och berättade att jag skulle på en utredning i Eskilstuna i november 2005.....
När vi var framme fick jag klä av mig helt naken för visitation och lämna urinprov. Jag var 13 år. Det var tre tunga låsta dörrar till den lilla avdelningen där sex tjejer bodde. Jag fick ett rum med en säng, ett skrivbord och en garderob utan dörrar, alltihopa fastskruvat i väggen. Jag hade inte ens en stol.....Jag vill berätta att socialtjänstens och politikers fel kan göra en ung människas liv outhärdligt. Jag vill att folk ska öppna ögonen och se att institutionsvärlden är felkonstruerad. Och jag är säker på att det inte bara är jag som känner så.


Debbie""

Är det verkligen det ni skriker om och kräver?
Är det här er vuxenvärld som sätter tydliga regler?
Dom som är i behov av gränser i så fall är Johan Pehrson och Tobias Krantz. Det kan aldrig komma något gott av att behandla barn på det här viset. Kanske skulle ni ta och behandla er själva istället så ni vet vad ni håller på med. Att ni vill plåga trasiga barn är skrämmande.

Aktuellt i ämnet
Socialkontor stänger
Fortsatte slå trots dom.sr.se
Fler barn slås av sina föräldrar
Saras mamma slog henne varje dag
Tips:
"Absurt när kampen mot fusket tar över".Greider.på.metro
När Göran Greider är med i en musikvideo så är det.
Från mig i ämnet:
Det finns riktiga hjältar än
Lås in ungdjävlarna och kasta nyckeln!
Hell-O-Win Hur illa får Det Bli?
Kvällsöppet om att tvångsomhänderta barn
Out Off Line
Remiss. Yttrande.
PS. Intressant att den här kom nu.
Misskött socialtjänst kan förbjudas.ab.se
Stockholm. Socialstyrelsen ska i framtiden få sköta tillsynen av kommunernas socialtjänst. Om verksamheten missköts allvarligt ska myndigheten kunna förbjuda den, föreslår regeringen""
Och av en kristdemokrat också men får väl ta det senare..
Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Jan Rume´s Blogg, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
I serien det Ultimata hjärnsläppet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Johan Pehrson
http://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Pehrson
Mindre än två veckor före valet 2006 blev Pehrson fråntagen sitt körkort av
polisen i Malmö efter att ha kört mot rött ljus.[1] Några dagar senare
avslöjades det även att han låtit renovera sitt hus med svart arbetskraft.[2]


Motion 2008/09:Ub207 Upplysning i skolan om kommunismens brott
http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GW02Ub207
Motion till riksdagen
2008/09:Ub207
av Tobias Krantz (fp)