söndag 3 maj 2009

Varför detta förakt?


Varför detta förakt mot människor för?

Vad är andledningen till att ett antal människor måste lida och allas hållning till det visar på en synnerligt männikoförakt. Vad har dessa människor gjort er? Som gör att ni visar dom sådant förakt och vägrar göra något för dom? Trots att jag tvingas se på när ni fullständigt struntar i dom och bara det är frustrerande och väldigt på frestande. Så är det än värre för de människor som nu får lida pga allas passivitet.

Nu har de gått mellan 6-8 månader
sen jag tog upp det hät från början och ingen har lyft ett finger för de allra sämst ställda. Istället visar alla total empatilöshet och förakt mot mig. Nu senast hade jag en diskussion med deeped. eller ja han klämde ur sig några förakt fulla kommentarer och sen så tog han bort mig från twitter listan. Något som barn brukar göra när de är osams. Att de bara påverkade frustrationen ytterligare kan inte vara svårt att inse. Som om den inte var tillräcklig efter de här månaderna ändå. Att ingen vill tala om andledningen till deras empatilöshet eller det visade föraktet är skrämmande. Hur ska man ha en chans att bemöta sånt här när den som skriver det försvinner straxs efter?


"deeped @m00ns och då försöker du trycka ner andra istället.
about 2 hours ago from DestroyTwitter in reply to m00ns"

Vad han fått det ifrån
att jag trycker ner andra eller att ens försöka backa upp sitt uttalande är högst märkligt, Att det inte stämmer och jag aldrig skulle trycka ner någon medvetet. Gör mig än mer förvånad? Hur han kommit fram till den slutsatsen förklarade han inte heller.

Sen fick jag ett par väldigt konstiga frågor / svar som jag inte riktigt förstär vad det bygger på.

"@m00ns Nej, men gissningsvis att faktiskt ha rätt att säga vad man vill oavsett var? Eller du vill vara den som får göra det?
about 6 hours ago from DestroyTwitter in reply to m00ns"


"m00ns@deeped Ja blir ledsen när inte jag har samma rätt som alla andra att få göra min röst hörd vill inte ha mer än nån
about 6 hours ago from web in reply to deeped"


"deeped@m00ns vem har sagt det? Det är ju just det som de nya lagarna vill förhindra dig till.
about 6 hours ago from twhirl in reply to m00ns"

"deeped@m00ns viktigare än att få säga och tänka vad du vill? Berätta...
about 6 hours ago from twhirl in reply to m00ns"

"m00ns@deeped Klart ja borde stå längst fram o hojta om nät frihet då inga av mina inlägg länkas längre
about 6 hours ago from web in reply to deeped"

"m00ns@Widham @deeped Har i sig blivit av med mina länkningar i 6-7månader o har flest olästa inlägg som rekord
about 5 hours ago from web in reply to Widham"

"m00ns@Widham @deeped Det bara för att ja har en socialfråga ja vill ändra på
about 5 hours ago from web in reply to Widham"

"deeped@m00ns vi är väl medvetna om det. Men tycker du det är god idé att då argumentera att andra frågor är mindre viktiga?
about 5 hours ago from DestroyTwitter in reply to m00ns"

Här kommer något som jag läst förut.
"deeped@m00ns Kan handla om hur saker presenteras också.
about 5 hours ago from DestroyTwitter in reply to m00ns"

Efter ha presenterat det här felet i 6-8 månader så undrar jag när jag presenterade det fel? Sen är jag undrande hur mitt presenterande kan vara en godkänd andledning att inte behöva visa någon empati för de som drabbas?

"m00ns@deeped När man försökt göra sig hörd i 6-7månader så infinner sig viss desperation som är svår att trycka ner
about 5 hours ago from web in reply to deeped"

"m00ns@deeped När man vet att folk far illa Så krävs det mycket för att behålla lugnet och vara rationell
about 5 hours ago from web in reply to deeped"

"m00ns@Widham @deeped Absolut inte alla frågor är lika viktiga /Finns inget som är viktigare än nåt annat
about 5 hours ago from web in reply to Widham"

Jag har skrivit det alldeles nyligen
att yttrande frihet är viktigt och att alla har rätt att få sig vad de tycker. Så vida det inte är något som är reglerat i lag. och då ska behandlas därefter. Sen har jag aldrig krävt mer rätt att få uttrycka min åsikt. Jag skulle vara nöjd om jag fick ha samma rätt att uttrycka min åsikt som alla andra. Det att det jag skriver inte länkas är väl en censurering av mina åsikter och påverkar väl min rätt negativt och inte andras?

Efter det här så har jag iaf fel tydligen.

"deeped@m00ns Du har fel. Olika frågor har olika magnitud - och i det här fallet så handlar frågan om grunden för alla andra frågor.
about 5 hours ago from DestroyTwitter in reply to m00ns"

"m00ns@deeped Var inne på det i ett tidigare tweet /människan först sen upphovsrätt och marknad
about 5 hours ago from web in reply to deeped"

"@m00ns Förklara då hur trad.media förändrat sitt tänk och hur politiken nu gör det? Genom... vad? Internet kanske? Tänk lite större.
about 6 hours ago from DestroyTwitter in reply to m00ns"
"@m00ns det är ju den artikeln som vi diskuterat hela tiden. Kom med i matchen.
about 5 hours ago from twhirl in reply to m00ns"
"@m00ns Vad är uttjatad retorik om vad? Ingen här är retor utan ser vad som händer. Öppna ögonen.
about 5 hours ago from twhirl in reply to m00ns"

Vad dom här uttalandena byggde på förstog jag nog aldrig. Men vidare vänliga var de inte i mina ögon. och jag hoppas att det Widham skrev förklarade vad jag menade.

"Widham@deeped: @m00ns tycker Jinge och @kentpersson resonerar likadant
about 6 hours ago from TweetDeck in reply to deeped"

Det jag skrivit var att jag tyckte det var gammal retorik som alla hört förut. Men nog ingen längre köper.

"m00ns@Widham @deeped "Grisen i säcken" / PP lögnare som blir miljonärer "jinge" Sånt har man väl hört förut?
about 6 hours ago from web in reply to Widham"

Jag försöker sen förklara hur det här ser ut från min sida att alla tycks skita i de som har det svårt. och att det ter sig fullkomligt sjukt enligt mitt sätt att se på det hela.

"m00ns@deeped Om du setat på min sida av molnet där ingen berättar något och man bara blir bemött med förakt hade de varit lättare att förstå
about 5 hours ago from web in reply to deeped"

Det jag får är det här svaret sen blir det tyst.

"deeped@m00ns ah. Det argumentet. Problemet är att då kan ingen diskutera något eftersom man aldrig kan vara med om samma saker
about 5 hours ago from Tweetie in reply to m00ns"

Sen tar han bort mig från listan och hur man kan anse att man diskuterat något då verkar märkligt. På det hela så kändes det inte som någon diskussion. Utan mer som att få stryk utan att kunna försvara sig. Sen drar gärningsmannen. Vad jag gjort för att förtjäna det här framgår inte, och i ett försök att få någon klarhet i det så lämnade jag det här i några inlägg i hans blogg.

------------------------------------------------------------------------------
deeped
Måste erkänna att jag känner mig rätt kväst själv.
Har så varit i 6-7 månader och istället för att få stöd för det felet jag vill rätta till. Så bemöta jag bara med förakt och tystnad. Vad har de gjort som nu måste lida för att inget görs åt det här felet? Vad har jag gjort som tystas när jag försöker påtala det? Det är väl kanske sant att jag någon gång under alla de här månaderna inte klarat att av att behålla lugnet och möjligen skrivit något dumt. Men om du förstår vad det innebär att veta att folk far illa och ingen tycks bry sig så förstär du kanske vilken nivå av desperation man uppnår?

"deeped@m00ns och då försöker du trycka ner andra istället.
about 2 hours ago from DestroyTwitter in reply to m00ns"

Vad har du fått det ifrån?
Jag anser att alla är människor. och det är andra som delar upp dom iolika grupper. Som dom sen kan tycka illa om. Hur jag någonsin ska få förklara det när ingen frågar eller så gör dom som du gjorde nyss försvinner. Så det enda som sker är att ytterligare frustration läggs på mina axlar. Från min sida av molnet så ter sig det här fullständigt overkligt. Jag har nog aldrig mött så många empati lösa människor någonsin.


-----------------------------------------------------------------

m00ns says:
Your comment is awaiting moderation.


2009 05 03 at 04:22
Om någon skulle komma på att dom som får lida för det här faktiskt är vanliga människor liksom jag. och att även vanliga människor faktiskt också har känslor även fast de är fattiga. Om inte annat så är det åtminstone värda en förklaring om varför de måste få fortsätta fara illa. Sen är jag själv intresserad av att få veta andledningen till den här sadistiska attityden? och hur alla rättfärdigar ett lagbrott mot de allra svagaste i samhället. Om vi inte kan ge de allra sämst ställda i Sverige vad lagen säger. Hur ska vi då motivera dom att följa den i andra avseenden?

Hur motiverar alla som anser att det här måste censureras att detmot lagen införts en norm. Som inte gör någon åtskillnad ifall den bistånds behövande är sjuk och hemma 24/7 men ändå får samma norm som den som sitter på jobb torg det mesta av sin vaknatid?

Värst är det här för ensamstående med ett barn. Där mamman är hemma 24/7 med barnet. Som då inte är i närheten av vad som behövs i bistånd för elförbrukning.

Att normen är fruktansvärt fel och dels snedfördelar mängden. och normen ger alla familjer under 4a peroner allt för lite. Så tar den inte heller hänsyn till om familjen är hemma dygnet runt eller en timme i veckan. De flesta här måste nog anse att el är livsavgörande och att med skälig levnadsnivå menas att man bör få det man behöver för att klara sin livsföring. och upp till en fjärdedel av det är inte skäligt.

[Svara] :[Citera]
--------------------------------------------------------------------

Jag fortsätter väl trots att det känns fel att skriva om det här på din blogg.
Men jag vet inte var man ska vända sig? Det finns ingen ansvarig ingen som står för föraktet, censuren, empatilösheten, tystnaden lller har lust att förklara vad det är som händer.

För mig blir det fullkomligt sjukt att ni samtidigt diskuterar fri och rättigheter. När mina fri och rättigheter tagits ifrån mig. Hur ni kan anse er trovärdiga när ni totalt struntar i andras rätt att uttala sig eller visar någon som helst respekt. Är för mig ofattbart. Det enda svar jag fått under alla månaderna är att jag ska presentera något annorlunda? Det utan att någon förklarat vad det är och vad jag ska ändra på? Sen kan man fråga sig vad det skulle göra för skillnad då länkningarna tagits bort till mina inlägg sen det här presenterades första gången.

Det känns nästan sjukligt att behöva skriva det här på din blogg. Men det är nog ännu sjukare att inte någon vill komma med en förklaring.

------------------------------------------------------------------

Deepeds blogg inlägg.
First we take…
“Sociala medier är verktyg för en nyare demokrati”
Gammelpolitikerna försöker detronisera det nya

Den viktiga Flashback Tråden som förklara hur illa det är.
För lite till få och för mycket för fler


Bloggat av mig
Skatteslöseriet
Olika begreppsvärldar...
För lite till få och för mycket för fler
Den riktiga skandalen
Pinsamt att ingen kan räkna fattig som rik

6-8 månader av samlat förakt

Press
Det skrivna ordet har stor verkan
Den farlige bloggaren
Utvecklingscentrum är inte sig likt
Kommunen anmäld för kränkning
Frige Dawit Isaak!
Slut på svaren om meningen med livet

Bloggar jag följer:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Svensson, BloggenBent Allians fritt.S Mer intressant Loke Jens.O Badlands Hyena Mina Moderatakarameller Fridholm.net
Världens första Twittrare
Follow me on Twitter

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,



Varför en Norm inte är skäligt

http://chilp.it/?491af3

Slutsatsen av diskussionen blev.
Att deeped backade upp sitt skitsnack med skit.
och jag med den fakta som finns att läsa här.

Inga kommentarer: