torsdag 18 februari 2010

Hatad Ratad Robbad

Startade bloggandet och bloggarna
"Hellre Upplyst Än Nedsläckt" och senare även "Out Off Line" för att göra en skillnad och försöka hjälpa andra. Att istället blir hatad ratad robbad och mobbad var inte vad jag väntade mig. Tom fått höra att jag får skylla mig själv. Okej jag sitter väl här och skyller mig själv då. Undrar hur länge jag ska göra det och vad blir bättre? Framför allt vad är alternativet? Under den här tiden gick iaf jag igenom alternativet och troligen samma andledning som Gotlänningen som inte höll tyst om dumpade atomsopor så ville inte jag bära med mig vetskapen att pga ett fel får människor lida utan att jag gjort något för att hjälpa.



Att låta gamla och ensamstående med barn
ta smällen för ett solklart fel som innebär att de ska klara sig med hälften eller få vara helt utan något så grundläggande som el är kanske ett alternativ för andra men inte för mig. Jag skiter fullständigt i att bli kändisbloggare eller i ev hjältestatus. Den som vill ha det ta för er kopiera översätt eller ta åt er äran. Bara ni ser till att de som redan har det sämst får det bättre. Passa på för både Socialstyrelsen och Statistiska centralbyrån har varit här och läst. Läst har även förvaltningar som Försäkringskassan, Skatteverket, Domstolsverket och åklagarmyndigheten och kanske bör även de studera förvaltningslagen. För enligt förvaltningslagen finns ett förvaltningsansvar att skicka eventuell information om begångna felaktigheter till rätt myndighet om en annan myndighet får kännedom om eventuella sådana, Något som ännu inte hänt men med lite tur så kanske det ordnar till sig med felaktigheterna till slut för de som inget har. Tyvärr lite för sent för mig.

Screenshots
SCB
Socialstyrelsen
Länkborttagningar
Screenshots på Flickr

Social Distortion - Don't Take Me for Granted




Ta ingen för givet en dag finns dom inte där
Även om jag tycks överleva varenda och träffa på varende motgång som går att uppbringa. Så suger det att växa upp utan föräldrar, bli överkörd av en smitare -91, Alltid behöva ha ont, Vänta medans den underbaraste dotter som finns opereras en månad gammal -92. Hitta sin egen bror död nyår -03. Bli inkörd i ett träd i sin egen bil. Det behövs så lite så finns dom inte längre där. Den dagen du behöver så kanske dom du tar för givet inte längre finns där.



Även om jag inte bryr mig om.
Alla nedlåtande kommentarer i bloggen. För hatet riktar sig inte emot mig utan de som måste klara sig på hälften av det som skulle kunna vara normalt. Så när hatet gick så långt så det inte gick att arbeta, När plötsligt windows server operativsystemet blivit del av ett serverkluster och övertaget. När operativsystemen förstördes fortare än det gick att uppdatera dom. Först då drabbades jag personligen. För utan arbete går det inte längre att betala hyran. Så den 26-01-10 hade jag inte längre någonstans att bo. Varför några väljer att ta bort varenda inlänkning från varenda tidning för att gamla och ensamstående ska få fortsätta ha det svårt. Samtidigt som dom ger sig på mina saker och förstör allt ifrån bilder på min dotter till arbete för att jag försöker hjälpa de som redan har det svårt är märkligt. Varför skjuta brevbäraren för att han delar ut avier? Vem vet en dag kan det vara du som behöver hjälp. Ta då inte någon för givet de kanske inte längre finns där.



När jag sitter här och skyller mig själv
I något stort som en cell utan att längre ha ett hem. Med ett endast ett par kassar kläder jag lyckades få med mig. Även om jag är lika fattig och lika hungrig utan pengar. Så skyller jag hellre mig själv för ha försökt göra något än jag hade låtit alla gamla och ensamstående fått skylla sig själv. För ingen vill väl att hat, hot eller meningslös förstörelse är vad som styr en demokrati.

Aktuellt i ämnet
Utan bostad utan hem
Socialstyrelsen gör inte sitt jobb!
Rädda hyresrätten
vattenfall

Tack till scabernestor för
inlänkningen

Photobucket bilder o screenshots
Twitpic bilder
Mig på otid.se
Mig på Newsmill

Bloggar jag följde:
Ett hjärta rött, Alliansuppropet, Oscar.s, Arvid.F, Den Osynliga Patienten, Allians fritt.S Mer intressant Jens.O Badlands Hyena Mina Moderatakarameller Fridholm.net

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Flattr Inget säljs men du kan köpa

http://m00ns.blogspot.com/2010/02/flattr-inget-saljs-men-du-kan-kopa.html

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Screen shots på Media Creeper och Creeper samt statcounter här

http://s190.photobucket.com/albums/z134/moonzhine/

http://i190.photobucket.com/albums/z134/moonzhine/1111sidstatss.jpg

http://i190.photobucket.com/albums/z134/moonzhine/m00nster1cbsocialcreepers.jpg

Fler och mer bilder finns på photobucket

micke håkansson sa...

Hej Moons ! Ny video klar !

http://www.youtube.com/watch?v=aHQrbgI9Fxg

Sprid gärna budskapet !

Mvh Micke Håkansson

m håkansson sa...

ny video klar ! se myndigheters inblandning i mörkläggning av skandalen i kronoberg !

http://www.youtube.com/watch?v=uCOvH08MY_Y

m00ns Hellre upplyst än nedsläckt sa...

Screenshots på Flickr

http://www.flickr.com/photos/40334917@N03/